Bugün, havacılık ve uzay sanayi başta olmak üzere, enerji, otomotiv, inşaat ve hemen hemen her alanda kompozit ürünler vazgeçilmez durumda. Bu durumun getirdiği ivme sektörün sürekli büyümesini sağlıyor. 2017 yılında değersel olarak 76 milyar avro seviyesinde olan dünya kompozit pazarı ise 2018 yılında ise 78,8 milyar avro ’ya yükseldi. Bu rakamın 2019 yılında 82 milyar avro ve 2023 yılında ise 96 milyar avro olması bekleniyor.

Küresel pazarda olduğu gibi Türkiye’de de ikame malzemelerden pay alarak büyüyen kompozit sektörü Türkiye’de, Avrupa ve dünya büyüme oranının üzerinde bir büyüme gösteriyor. Bugün 242 bin tonluk bir hacme ulaşan Türkiye kompozit sektörü, dünyadaki ekonomik gelişmeler paralelinde ve ülke dinamiklerinin de etkisi ile diğer sektörlerde olduğu gibi hızlı ve uzun soluklu bir gelişme içinde. Orta ve büyük ölçekli 180 şirket, kısmen kompozit işi yapan olarak ise 700-800 şirketin faaliyet gösterdiği Türkiye kompozit sektörü hacimsel olarak değerlendirildiğinde; yüzde 35 ile en çok boru-tank-altyapı, yüzde 25 ile taşımacılık-otomotiv ve yüzde 20 ile yapı-inşaat sektörlerinde ağırlıklı olarak kullanılıyor. İleri teknolojili ürünlerin Türkiye’de üretilmesinin hızlanması ile birlikte özellikle rüzgar enerjisi, uzay ve havacılık ile elektrik ve elektronik sektörlerinde daha fazla kompozit malzeme kullanımının gerçekleşmesi bekleniyor. Ayrıca boru uygulamaları, otomotiv ve taşımacılık, güneş enerjisi panelleri, inşaat donatıları, ısıtma boruları, mühendislik plastikleri ve denizcilik uygulamaları da yüksek büyüme potansiyeline sahip diğer kompozit uygulamaları arasında.

Gelişmişlik kriteri olarak kabul ediliyor

Küresel liglerin uzun maraton koşucusu Tardigrade üst yönetiminin dünyadan bir adım önde olan gelecek vizyonu çerçevesinde dünden yaptığı yatırımlar meyvelerini vermeye hazır hale gelmeye başladı. Eurasian Composites Show da sektörün nabzını yoklayan Tardigrade bu alanda da sessiz ama güçlü bir şekilde pazarda yerini almaya her geçen gün daha da yaklaşıyor. Kompozitlerin küresel ölçekte 4-10 kilogram arasında bir dağılım izleyen tüketim miktarı, Türkiye’de 3 kilogram düzeyinde. Küresel pazarda kilogram başına 6,9 avro olan ortalama fiyat, Türkiye’de 5,3 avro seviyesinde.

Tardigrade Yönetimi sektör uzmanları yaptıkları değerlendirmede gerek kişi başı tüketim miktarını gerek Türkiye’deki ortalama fiyatı orta ve uzun vadede Türkiye için avantaj olduğu konusunda birleşiyor.